|
Svētie Raksti ir Dieva vārds, kas uzrakstīts un ietverts burtu zīmēs – gluži kā Kristus, mūžīgais Dieva vārds, ir apslēpts cilvēcībā. Un kā pasaule izturas pret Kristu, tāpat tā izturas arī pret rakstīto Dieva vārdu. Salīdzinājumā ar citām grāmatām šī Grāmata tiek uzlūkota kā tārps, nevis kā grāmata. Jo tai nekad netiek dots tāds gods – tāda studēšana, lasīšana, pārdomāšana, apcerēšana un lietošana – kā visiem daudzajiem cilvēku rakstiem un sacerējumiem. Labi vēl, ja Raksti tiek tikai nomesti kaktā. Citkārt tie tiek arī saplēsti, krustā sisti un pakļauti dažādām mokām – cilvēki tos skaidro, groza un staipa pēc sava prāta, pielāgodami visām savām ķecerīgajām, patvaļīgajām iedomām, un galu galā Dieva vārds tiek pilnīgi izpostīts, nonāvēts un aprakts, izstumts no pasaules un aizmirsts. Taču tam atkal ir jānāk gaismā; te nelīdz nekāda pretošanās un aizstāvēšanās. Tādēļ tā ir laba zīme, ja kādam tiek dota šī dārgā dāvana – mīlestība un patika pret Rakstiem, prasme tos lasīt un augstu novērtēt. Tādu cilvēku Dievs noteikti cels godā. /M.Luters/ |
 |
|
|
Nīkajas ticības apliecība Mēs ticam uz vienu vienīgu, visuspēcīgu Dievu Tēvu, kas radījis debesi un zemi, visu, kas redzams un neredzams;
Un uz vienu Kungu Jēzu Kristu,
Dieva vienīgo Dēlu, kas no Tēva dzimis pirms pasaules sākuma, Dievs no
Dieva, Gaisma no Gaismas, patiess Dievs no patiesa Dieva, dzimis, ne
radīts, ar Tēvu vienāds būtībā, caur kuru viss ir radīts, kas mūsu,
cilvēku, un mūsu pestīšanas labad no debesīm nācis un miesa tapis caur
Svēto Garu no Jaunavas Marijas un cilvēks tapis, kas par mums krustā
sists zem Poncija Pilāta, cietis un aprakts, un trešajā dienā
augšāmcēlies pēc Svētajiem Rakstiem, un ir uzņemts debesīs un sēž pie
Tēva labās rokas, un godībā atkal atnāks tiesāt dzīvos un mirušos; Viņa
valstībai nebūs gala.
Un uz Kungu Svēto Garu, kas
dzīvu dara, kas no Tēva un Dēla iziet, kas ar Tēvu un Dēlu vienlīdz
pielūdzams un godājams, kas caur praviešiem runājis, - un uz vienu svētu
vispārēju un apustulisku Baznīcu. – Mēs apliecinām vienu kristību grēku
piedošanai un gaidām uz mirušo augšāmcelšanos un dzīvošanu nākamajā
pasaulē. Āmen.
|
|
|